10.08.2017 05:40

Najpierw Facebook, a teraz Messenger. Nadchodzi zmiana, która wkurzy wszystkich!

KATEGORIA: ŚMIESZNE
2106
KATEGORIA: ŚMIESZNE

Facebook już od stycznia tego roku ogłaszał, że testują reklamy na messengera, co nie zachęca nikogo do dalszego korzystania, a wręcz ułatwia podjęcie decyzji o szukaniu alternatywnego komunikatora…

Testowo wrzucone zostały reklamy na główną stronę messengera dla użytkowników Australii i Tajlandii. Reklamy miały formę kart z obrazkiem, nagłówkiem i hiperłączem, pojawiały się poniżej „ostatnich konwersacji”.

 Link ma mieć jedną z kilku funkcji, np. „kliknij, aby dowiedzieć się więcej”, "zapisz się do jakiejś usługi" i wiele innych. Działanie bardzo podobne do tego, jakie mają reklamy na stronie Facebooka, gdzie często też jesteśmy przekierowywani do sklepów internetowych. Reklamy jednak w komunikatorze zajmują dużo miejsca na ekranie, pojawiając się poniżej „ulubieni” i powyżej „dostępni”. To sprawia tylko, że aplikacja jest trudniejsza i mniej miła w użytku, skoro musimy przescrollować przez te, nie dające się zignorować, obrazki. Facebook obiecuje jednak, że reklamy nie pojawią się w konwersacjach, ale czy to wystarczy, żeby przekonać użytkowników do nie przerwania używania ich produktu?

Różne przedsiębiorstwa już od dawna mówiły nam jak ekscytujący potencjał drzemie w platformie messengera przez łatwość dotarcia do użytkowników i jak bardzo może to pomóc im w zyskaniu klientów, popularności i zarobku”, pisze Facebookowy Product Manager - Eddie Zhang w ogłoszeniu o wprowadzeniu reklam. Użytkownicy jednak nie podzielają tego entuzjazmu.

Messenger ma około miliarda użytkowników miesięcznie, którym można uprzykrzyć nieco życie reklamami. Niektórzy jednak lubią kontaktować się przez tę platformę z firmami i usługami, bo jest to dosyć łatwy sposób na np. zadawanie pytań. Broniący się Facebook dodaje, że jest możliwość, żeby używający aplikację mogli chować lub raportować niektóre z reklam. Wciąż nie wiemy do końca jak ten problem zostanie rozwiązany i jaka będzie ostateczna forma reklam, ale możemy tylko się domyślać, że dawny messenger już nie wróci.

 

Czy wkurzają Cię reklamy na Facebooku?

Bardzo
Przyzwyczaiłem/am się i już nie zwracam na nie uwagi
Nie

Liczba głosujących: 66

Bardzo - 79%

Przyzwyczaiłem/am się i już nie zwracam na nie uwagi - 18%

Nie - 3%

Czytaj więcej
Udostępnij znajomym