08.06.2017 14:37

10 logo znanych firm, które ukrywają sekretną treść

KATEGORIA: INSPIRACJE
4839
KATEGORIA: INSPIRACJE

Co sprawia, że logo znanej marki jest dobrze rozpoznawalne. Kolor, kształt, a może działa jakiś ukryty mechanizm - na zupełnie innym poziomie percepcji? Mówimy oczywiście o logo, które widzieliście tak wiele razy, że prawdopodobnie przestaliście zwracać uwagę na to, co ono rzeczywiście przedstawia lub może przedstawiać...

TOYOTA

Przekaz ukryty w logo japońskiego producenta jest wyjątkowy, bo zawiera wszystkie litery pojawiające się w nazwie firmy

TOBLERONE

Szwajcarski producent czekolady mający siedzibę w Bernie, sprytnie ukrył to w nazwie, ale to nie wszystko. Znalazła się tam również sylwetka niedźwiedzia więdniejąca w herbie miasta. 

FEDEX

Amerykańska firma kurierska "FedEx" schowała małą strzałkę między literami E i X, co ma symbolizować pęd do przodu i efektywność.

BEATS

Litera B w czerwonym kółku przedstawia osobę noszącą słuchawki. 

QUICKSILVER

To LOGO przedstawia stylizowaną wersję drzeworytu Wielka fala w Kanagawie, będącego jednym z najbardziej rozpoznawalnych przykładów sztuki japońskiej na świecie. Przedstawia olbrzymią falę zagrażającą trzem łodziom na morzu u wybrzeża Kanagawy.

AMAZON

Oczywistym jest to, że strzałka łączy litery A do Z, ale jest coś czego zwykle sie nie dostrzega, a mianowicie , że logo jest uśmiechnięte.

PINTEREST

Litera P jest stylizowaną pinezką, jeżeli poparzeć na nią z góry pod odpowiednim kątem. 

HYUNDAI

Wydaje się, że jest to H z nazwy koreańskiego producenta, ale tak naprawdę,  reprezentuje udaną transakcję pomiędzy dealerem samochodowym i klientem.

ALFA ROMEO

Logo włoskiego producenta samochodów wprost ocieka ukrytą symboliką. Jest tam czerwony krzyż na białym tle dla upamiętnia mediolańskiego krzyżowca, Giovanni da Rho, uczestnika krucjaty z 1099 roku, który jako pierwszy zatknął krzyż na murach Jerozolimy. Obok widać węża w koronie, z ludzką postacią w paszczy. Był to herb Ottone Viscontiego, założyciela rodu Visconti, który podczas Pierwszej Krucjaty zabił w pojedynku jednego z niewiernych. Tarcza zabitego miała własnie namalowanego węża pożerającego człowieka.

Galeria Lafayette

Podwójne T w nazwie jednej z najsłynniejszych galerii handlowych na świecie tworzy obraz paryskiej wieży Eiffla.

LEVI"S

Amerykańskie przedsiębiorstwo odzieżowe znane na całym świecie z produkcji spodni jeansowych w swoim logo odniosło się do tradycji sprzed niemal 150 lat i oryginalnego symbolu marki przedstawiającego dwa konie rozdzierające spodnie. Ale większość ludzi widzi tu tylko pośladki lub... znak Batmana. Zakładamy, że nie było to ukrytą intencją grafików:) 

Czy logo powinno mieć ukryty przekaz?

Tak, to fajna zabawa
Nie, nie lubię jak ktoś mną manipuluje

Liczba głosujących: 76

Tak, to fajna zabawa - 83%

Nie, nie lubię jak ktoś mną manipuluje - 17%

Czytaj więcej
Udostępnij znajomym