09.11.2017, 13:27

Oto 7 małych rzeczy, które możesz zmienić, żeby poprawić swoje życie i osiągnąć sukces!

KATEGORIA: CIEKAWOSTKI
1944
KATEGORIA: CIEKAWOSTKI

Nie oszukujmy się – zdecydowanie zbyt wielu spośród nas za główne źródło energii i motywacji pozwalające nam przejść przez każdy kolejny dzień wybrało sobie… filiżankę czarnej jak smoła kawy. Najlepiej jednej za drugą.

W rzeczywistości, takie podejście nie jest zdrowe ani dla organizmu, ani dla zdrowia psychicznego.

Tym, którzy nie wyobrażają sobie, jak można przetrwać dzień w pracy bez nieustannego pomagania sobie kawą i napojami energetycznymi, polecamy zapoznać się z tymi 7 drobnymi zmianami, możliwymi do wprowadzenia w codziennym życiu, a które sprawią, że poczujemy się pełni energii i bardziej pewni podejmowanych przez siebie decyzji.

1. Śpij w regularnych godzinach

Przytłaczający stres i presja, żeby nieustannie dawać z siebie wszystko, prędzej czy później wpłynie na nasz naturalny cykl snu. Rezultat? Bezsenność i ciągłe poczucie zmęczenia towarzyszące nam dzień po dniu. Postaraj się, niezależnie od wszystkiego, zawsze kłaść do łóżka o tej samej porze, a wstawać z niego od razu, gdy usłyszysz budzik.

2. W nocy przyciemniaj ekran komputera oraz telefonu

Ekrany komputerów i telefonów emitują nasycone niebieskim kolorem światło, naśladujące światło słoneczne, oddziałujące na nasze zmysły w pobudzający sposób. Aby poprawić jakość swojego życia, unikaj przesiadywania przed urządzeniami elektronicznymi po zmroku, albo zainstaluj oprogramowanie takie jak F.lux (PC) lub Twilight (Android), usuwające niebieskie prześwity z kolorów emitowanych przez ekran twoich gadżetów

3. Zawsze jedz śniadanie

W pośpiechu nie raz zdarzy się, że zapomnimy zjeść śniadanie przed przystąpieniem do codziennych obowiązków. To dla naszego organizmu katastrofa, pozbawiająca nas nie tylko energii do pracy, ale też rozregulowująca nasz system trawienny.

4. Pij dużo wody, najlepiej z naturalnym sokiem

Owszem, kawa zawiera w sobie wodę, jednak nie nawodni ona twojego organizmu tak dobrze, jak czysta woda, najlepiej z niewielkim dodatkiem naturalnego soku. Nawet odrobina soku wyciśniętego z cytryny może zmienić to, jak będziecie czuli się aż do wieczora.

5. Zaplanuj wprzód swoje posiłki

Takie podejście nie tylko pomoże ci ustalić jadłospis zapewniający odpowiednią dietę, ale też ułatwi robienie zakupów.

6. Przeciągaj się i ruszaj się więcej

Siedzenie godzinami bez ruchu nie jest dla naszych ciał niczym dobrym. Przynajmniej raz na godzinę wstań z krzesła, przeciągnij się, zrób kilka przysiadów albo innych prostych ćwiczeń.

7. Wyciągaj wnioski – co sprawia, że jesteś nieszczęśliwy?

Ludzka pamięć potrafi być ulotna. Dlatego też, jeśli doznasz przykrości, najlepiej zapisać sobie jej przyczynę na kartce. Dzięki temu w przyszłości dowiesz się, jakich sytuacji powinieneś unikać chcąc zachować dobry i produktywny nastrój.

Czytaj więcej
Udostępnij znajomym