2631
Wrzesień 28 przez Skyer

Szkoła podstawowa Roberta W. Colemana w Baltimore (USA) należy to jednych z najbardziej innowacyjnych placówek edukacyjnych na ziemi. Powód jest dość prosty - zamiast karać uczniów za złe zachowanie zawieszeniem, postanowiono wdrażać ich w tajniki medytacji.

Pomysł ten jest częścią inicjatywy edukacyjnej kryjącej się pod nazwą "Holistyczny Ja", w ramach której dzieci uczą się podstaw medytacji, sztuki prawidłowego oddychania oraz są zachęcane do rozmów z profesjonalnymi pedagogami, którzy starają się im pomóc dotrzeć do źródła drzemiącego w nich problemu. Zajęcia odbywają się w specjalnie przygotowanej do tego sali, a do niedawna tak dobrze wszystkim znany termin "zawieszenie w prawach ucznia" odszedł w zapomnienie. Jak się okazało, rezultaty przerosły najśmielsze oczekiwania inicjatorów akcji. Przemoc w szkole drastycznie spadła, a sami uczniowie odnoszą się do siebie z o wiele większym szacunkiem, przestrzegając obowiązującego na terenie szkoły regulaminu. Od momentu wprowadzenia zajęć z medytacji w szkole podstawowej Roberta W. Colemana nie doszło do ani jednego zawieszenia ucznia. Czyżbyśmy mogli mówić o pojawieniu się nowej, rewolucyjnej metody pracy z dziećmi?